Fribakausi 2015 käynnistyy talvikauden esikisoista
huolimatta kunnolla vasta nyt tulevasta Prodiscus Easter Openista.
Reissutavaroita pakatessani ja kaverin kyytiin hypätessä ei takakontti voikaan
olla pullollaan kiekkoja, vaan bägi on jo lähtiessä rakennettava suhteellisen
järkevästi kisaa varten. Tietty heittelin muutamat kiekot vielä varmuuden
vuoksi matkatavaroiden sekaan vaatteiden väliin, jos vaikka tilanne vaatisi
niiden esille kaivamista.
Viidentienristeyksen frisbeegolfrata (5tr) on nyt parin vuoden
reissuilta tuttu rata pienine muutoksineen, joten bägi on myös sitä silmällä
rakennettu tätä metsärataa ajatellen. Tilaa ei ole hirvittävästi ja tulos on
omalla kohdallani ollut aina selkeästi parempaa, kun on pitänyt leveärimmiset
kiekot pääosin bägissä. Siispä tätä kaikkea pohtien ajattelin kirjoitella
ITB-aiheisen blogipostauksen. Bäginähän mulla on Prodiscuksen rakettireppu,
joten kiekkojahan sinne mahtuu.
Putterit:
Puttiputtereina käytän 3 x Clutch Gravity –muovilla. Kaksi
jokseenkin kulunutta, mutta puolivakaata ja yksi selkeämmin alivakaa. Käytän
näitä myös välillä heittoputtereina pääasiassa alle 50m lähäreissä ja suorissa alamäkiväylissä.
Heittoputteriosastolla löytyykin enemmän tavaraa. Suurinta
roolia tällä osastolla hoitavat 2 x Basic Jokeria, joiden täytenä vastakohtana
löytyy erittäin alivakaa First Run P1 (ensimmäinen kiekkoni vuosien takaa).
Näiden kiekkojen välimaastosta on selvästi puuttunut palanen ja sitä hoitavat
nyt tällä kisareissulla neitseellisesti melko iskemättömät D-Line P1 ja P2.
Midarit:
Midareista löytyy myös leveyttä. Isoimmassa roolissa ovat 2
x ESP Buzzzit ja Z-muovinen Hornet. Lisäksi mukana on alivakaa Z-muovinen Comet,
jolla menevät hempeimmät lähestymiset. Buzzzeilla menevät suurin osa fore- ja
backspin-lähärit. Kaiken varalta mukana on myös 2 x Lucid Fugitivea, Prodigyn
M4 ja yksi Champion Roc3. Näistä neljästä jälkimmäisestä kiekosta ei
välttämättä mikään lennä viikonloppuna, mutta jos tuulet iskevät, niin Roc3
kaivetaan esille ja sateiden tulle M4. Fugitivet otan reenausta varten, mutta
muutoin en ehkä uskalla niitä bägiin tuikata. Iski hämmentävä fiilis, nyt kun
asiaa ajatteli tarkemmin. Noh mennään eteenpän.
Fairwaydraiverit:
Fairwaydraiverini ovat pääosin olleet vähän enemmän
alivakaallepäin kallellaan, ja tästä on toisaalta tuulisissa kisoissa
aiheutunut latefeidien ja lähtökulmien kanssa ongelmia. 5tr:n rata on kuitenkin
pääosin tuulen suojissa ja täynnä kapeahkoja rännejä, joten siinä mielessä
alivakaahkot fairwaydraiverit sopivat sinne hyvin. Alivakaimpana hännänhuippuna
löytyy G-Star Leopard, jolla menevät myös paikaltaan heitettävät pidemmät
lähärit. Seuraavaksi löytyy 2 x Star Roadrunneria, joilla menevät pitkästi
oikealle taittuvat antsat ja bäkkärirollerit (jälkimmäisiä on talvi treenattu
hallissa! :D). Suurinta roolia fairwaydraivereissa hoitavat 2 x Opto Strikerit,
jotka ovat hyvin monikäyttöisiä. Niillä hoituvat suurin osa avauksista ja lähes
kaikki pidemmät forerollerit. Kuten sanoinkin, niin vakaat fairwaydraiverit
ovat olleet hakusessa. Tälle osastolle mukana on nyt kaksi melko erilaista
ehdokasta Lucid Escape ja Saint Pro. Näistä Escape on vain hieman Strikeriä
ehkä vakaampi, kun taas Saint Pro on selvästi julmempaa osastoa. Jälkimmäiset
kaksi kiekkoa käyvät bägistä ulkona todennäköisesti vain, jos tuuli yllättää
heittäjän. Lisäksi löytyy vielä Champion Firebird, jolla niitataan tarvittaessa
pystypommihysset ja suorat forerollerit.
Distancedraiverit:
Distancedraiverit tälle kisareissulle koostuvat melko
poikkeuksellsiesti pelkästään Innovan kiekoista. Jälleen suurimmassa roolissa
ovat 3 x Star Destroyeria, jotka ”yllätyksellisesti” ovat alivakaa, vakaahko ja
vakaa. Vakainta osastoa hoitaa 1 x Star Boss, joka on selkeästi ylivakain Star
Bossini. Tällä kertaa Bosseja mukana on siis vain yksi, ja veikkaisin, että
senkin käyttö jäänee suhteellisen vähäiseksi. Viimeisimpänä, muttei
vähäisimpänä löytyy iki-ihana Star Max, tuo työjuhta, joka kaivetaan aina siinä
vaiheessa esiin, kun tarvitaan todellista työkalua suoriin forerolleihin, ässäforeihin,
pommihysseihin tai isoihin skippeihin.
Yhteenveto:
- 8 x Putteria
- 8 x Midaria
- 7 x Fairwaydraiveria
- 6 x Distancedraiveria
- Yht: 29 kiekkoa.
5tr:n rännien ja tarkan markan heittojen tärkeys on siis
siinä mielessä nähtävissä, että pääpaino bägissä on heittoputtereissa,
midareissa ja alivakaahkoissa fairwaydraivereissa. Näistäkin todennäköisesti
putterit ja fairwaydraiverit saavat eniten ilma-aikaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti